geen knipperlichten

Plaats hier technische vragen over uw Range Rover Classic
Plaats reactie
eelcoroos
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2011 20:14

geen knipperlichten

Bericht door eelcoroos »

Hallo,
Ik heb een RRC uit 1980-87. En ze heeft nu geen werkende knipperlichten.
Het begon allemaal met een kapot LPG-systeem. Op een gegeven moment bij inschakelen van knipperlichten begonnen de lampjes van LPG-systeem te knipperen en de knipperlichten knipperden anders dan anders. LPG systeem werkte niet meer en zekering van knipperlichten brandde door. LPG schakelaar gemaakt/vervangen. LPG systeem blijkt stroom van knipperlichten te halen.
Maar zekering van knipperlicht brandt nog steeds door met contact aan. Flash relais vervangen, nog steeds brandt zekering door en geen werkende knipperlichten. Nieuwe knipperlicht schakelaar aangesloten, met alleen draad van knipperlichtschakelaar naar lichtschakelaar; zekering brandt niet door dus lichtschakelaar is niet het probleem lijkt mij. Met alleen draad van knipperlichtschakelaar naar stekker (7 pins); zekering brandt niet door maar nog geen werkende knipperlichten. Ook met alle draden aangesloten zelfde resultaat; zekering brandt niet door maar geen werkende knipperlichten.
Oude knipperlicht schakelaar weer aangesloten, ook nu brandt zekering niet door, maar knipperlichten werken nog steeds niet. Gevarenlichten doen het wel, echter knipperen wel erg slecht, hebben dat ook steeds gedaan sinds ik RRC in bezit heb. Zit het in die gevarenlichten schakelaar, hoe kan ik dat controleren of het de gevarenlicht schakelaar is?

Wie kan mij helpen? Iemand met hetzelfde probleem en heb je dat kunnen oplossen?
Alvast dank.
Groet Eelco
Bacchus
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 dec 2010 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: geen knipperlichten

Bericht door Bacchus »

Hoi,

Heb je de LPG installatie al een eigen voeding gegeven, met zekering? Evt via een lege plek in je zekering kastje. Het lijkt me dat je eerst de bron moet herstellen, en die LPG die gewoon ergen een plus vandaan haalt (toevallig je knipperlichten), kan natuurlijk prima, maar is niet echt heel netjes.

Ik weet dat er veel afhangt van je alarmlichten schakelaar en dat die vaker voor problemen zorgt. Ik heb voor de zomer aanhanger aangesloten en kreeg ook problemen met de knipperlichten. Uiteindelijk heb ik er een prof naar laten kijken. (buurt van Mijdrecht)

Jouw probleem klinkt alsof het zaakje bij je alarmlichten niet helemaal correct aangesloten is, en als een massa probleem.

Succes, sorry dat ik geen hapklare oplossing voor je heb!

Groet
Bart
Eight little kittens purring, and when I touch the loud pedal, they growl at me!
jacobus
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 okt 2012 11:10
Locatie: Scheveningen

Re: geen knipperlichten

Bericht door jacobus »

Eelco, ik heb ook niet direct de oplossing voor je .. maar als je met een universeelmeter de aansluitpunten van je flasher (relais) meet.. moet je toch iets meer te weten komen denk ik..
proberen alles uit te sluiten....totdat je de oorzaak hebt denk ik..
ik heb zelf eerder ook knipperlicht problemen gehad.. na een paar uur zoeken kwam ik erachter dat de massa van mijn relais soms wel maar ook soms geen contact maakte..

succes
Gebruikersavatar
raroraro
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2016 14:29

Re: geen knipperlichten

Bericht door raroraro »

Dag Eelco,

5 Jaar later en het lijkt er op dat ik het zelfde probleem heb ;)
Zou je misschien kunnen vertellen hoe je dit euvel toen der tijd hebt opgelost?

ik hoor het graag

groet sander
Ben Raes
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 aug 2018 08:23

Verlichting van de snelheidsmeter doet het niet...

Bericht door Ben Raes »

Ik heb een Range Rover Classic uit 1989 3,5 EFI. De verlichting van mijn snelheidsmeter doet het niet. Lastig omdat je niet kan zien hoe snel je rijd in het donker...Alles dashboardlampjes, metertjes doen het wel. Iemand een idee?
Thx. Ben.
Plaats reactie