Aankoop hulp gezocht - Range Rover P38

Wilt u een Range Rover P38 kopen? Hier vindt u ervaringen van anderen, advies en verdere aankooptips
Plaats reactie
Dyon1984
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2011 11:40

Aankoop hulp gezocht - Range Rover P38

Bericht door Dyon1984 »

Hallo,

Ik ben via google op dit forum terecht gekomen omdat ik opzoek ben naar een Range Rover p38.
Nu staat er sinds enkele dagen 1 te koop vlak bij mijn huis om de hoek.
Echter heb ik niet super veel verstand van Range Rovers en leek het mij een goed idee om hier eens een bericht te plaatsen om te kijken of jullie hier wellicht iets van kunnen maken.

http://www.autohoge.nl/site/pages/occasions.php

Ik heb de auto al bekeken, geen zichtbare roest, wel wat deukjes en krassen maar dat is wel weg te werken. De belettering ziet er ook niet meer top uit maar verder vond ik hem er prima uit zien.

Ik ga er deze week even langs om te kijken, waar moet ik allemaal op letten? Wat zijn de echte zwakke plekken van dit type?

Is het trouwens verstandig om na de aankoop de bodem in de tectyl te zetten of is dat overbodig?

Alvast bedankt :)

Gr. Dyon
Bacchus
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 dec 2010 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: Aankoop hulp gezocht - Range Rover P38

Bericht door Bacchus »

Hoi Dyon,

Kom net met t gezin langs Emmen gereden waar we op de hondsrug een korte vakantie genoten. Maar ik heb van Range Rover P38 niet bijster veel verstand. Ik denk wel dat er veel aankoop tips te vinden zijn. Wel een goed idee om iemand met ervaring mee te nemen, of anders een ANWB aankoop keuring laten doen? Of dit bij het bedrijf dat hem in onderhoud gaat nemen laten doen?

Succes!

Groet
Bart
Eight little kittens purring, and when I touch the loud pedal, they growl at me!
Dyon1984
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2011 11:40

Re: Aankoop hulp gezocht - Range Rover P38

Bericht door Dyon1984 »

Ik heb inmiddels een Range Rover P38 gekocht. 4.0 liter in Oxford Blue en hij bevalt super.
Wel wat mankementen:

- Navigatie doet het niet (af ten toe wat ruis).
- Ramen zijn niet ingesteld (maar doen het prima, krijg alleen foutmeldingen bij het starten en wanneer ik hem uit zet).
- Af en toe geeft hij aan dat de luchtvering niet goed is maar deze werkt dan toch gewoon prima.
- Blok zweet een beetje waardoor hij na lang stil staan een beetje lekt.

Ik zal de auto binnenkort eens goed laten nakijken bij mijn garage.
Plaats reactie