Op zoek naar garage/monteur

Plaats hier overige technische vragen over uw Range Rover P38
Plaats reactie
harryv8
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2016 19:06

Op zoek naar garage/monteur

Bericht door harryv8 »

Na slechts 10km gereden te hebben te veel problemen.. achterkant zakt weg ..voor blijft goed, Versnellingsbak doet niets meer ..liep olie uit.. weet iemand een monteur / of garage.. mag particulier die deze auto kan nalopen , heeft 4 jaar stil gestaan. Noord Holland omgeving Castricum zou helemaal ideaal zijn.
jeroen
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2009 21:01
Locatie: echt

Re: Op zoek naar garage/monteur

Bericht door jeroen »

Ik weet wel een evaren land rover monteur die jouw problemen kan oplossen maar die woont in zuid beijerland.als dat voor jou niet te ver is kan ik zijn gegevens wel door geven.
harryv8
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2016 19:06

Re: Op zoek naar garage/monteur

Bericht door harryv8 »

Hi Jeroen, dat is hier ver uit de buurt helaas. Eerst proberen lopend te maken.
Gaat niet meer in zijn versnelling ..liep olie uit ..bij gas geven meer? Iemand dit eerder
Meegemaakt ? Kruip er morgen eens onder om te zien wat er loos is.. hij gaat wel in zijn versnelling maar doet dan niets.. :|
Benlaro
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 dec 2014 08:38

Re: Op zoek naar garage/monteur

Bericht door Benlaro »

Heb je je filter en versnellingsbak olie al eens gewisseld?
Rangerover Classic 1989 3,5 V8 Efi
Rangerover L322 2010 5.0 V8 supercharged
Range rover P38
Discovery 2018 (dagelijkse werkauto)
Land rover 90 1988
Land rover 110
Series II 1959
101FC GS 1977 2x
Daimler souvereign 4,2 6 cyl 1973
Alfa Giulia 1300TI 1967
harryv8
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2016 19:06

Re: Op zoek naar garage/monteur

Bericht door harryv8 »

hoi Ben , ik denk dat dat het eerste is wat we nu gaan doen , auto heeft 4 jaar stil gestaan , was geschorst en wou hem eigenlijk allee
naar de garage rijden om APK te keuren en hem dan aan te pakken ( bak spoelen ed ) helaas strandde we al op 6 km van huis , was balen
maar ja . tis niet anders .we hadden wel al het kleppenblok gereviseerd , dat lekt emaar dat wisten we toen we hem kochten.
Morgen gaat ie op de brug en eens kijekn waar die olie lekkage vandaan komt . Ik zal me nog wel regelmatig melden met vragen .. een Range rover
is nieuw om aan te sleutelen .. de Defender was toch even simpeler ,, en de Tr6 ook !
Benlaro
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 dec 2014 08:38

Re: Op zoek naar garage/monteur

Bericht door Benlaro »

Beste Harry,

Ik kan je alleen maar zeggen dat als de auto rijd het een geweldige auto is.
Je zal wel rekening er mee moeten houden dat de auto wat nukken kan hebben.
Als ik jou hoor over het reviseren van het kleppenblok en dat dan nog een veer steeds inzakt, zou ik het relais wat aan de zijkant van je bestuurders stoel zit even een tijdje eruit halen en kijken of hij dan nog zakt.
Dat kan een oplossing zijn.
Verder heb ik gemerkt dat onderdelen het beste van een gelijke auto af te halen zijn, dat omdat er wel eens wat wijzigingen zijn geweest in de tijd.

Alles is op te lossen, ik hoop alleen dat je niets in je bak gesloopt heb.

Toen ik de mijne kocht, zat er een vast gelopen motor in, de luchtvering stond op de blokken en hij had ook 4 jaar stil gestaan in een schuurtje.
Ik heb er wat tijd in gestoken, veel gevloekt en toch daarna er een heerlijke auto aan gehad.

Hij staat alleen nu te koop omdat ik een L322 gekocht heb en die zit nog net even beter als de P38.

Ik weet er eventueel nog wel eentje voor je te staan als je er eentje voor onderdelen wilt, is zeker altijd handig.
Rangerover Classic 1989 3,5 V8 Efi
Rangerover L322 2010 5.0 V8 supercharged
Range rover P38
Discovery 2018 (dagelijkse werkauto)
Land rover 90 1988
Land rover 110
Series II 1959
101FC GS 1977 2x
Daimler souvereign 4,2 6 cyl 1973
Alfa Giulia 1300TI 1967
harryv8
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2016 19:06

Re: Op zoek naar garage/monteur

Bericht door harryv8 »

hoi , postte net wat maar lukte niet ! .. Dank voor je reactie , gisteren beetje geschrokkken om naar 6 kilometer
rijden al stil te staan , morgen gaat de auto op de brug eens kijken wat het is , desnoods kijken voor een andere bak
als dat klaar is aan de luchtvering . Heb nu wel een werkplaatshandboek .. zit toch even wat ingewikkelder dan bij de 90
en bij de TR6 . Ik zal waarschijnlijk nog wel advies vragen via het forum.. :lol: helaas geen ruimte voor een onderdelen
auto, jammer was heel handig geweest !
Plaats reactie